מהו אירוע קד"מ ולמה הוא חשוב?
מדובר למעשה באירוע שיווקי שנועד לקדם מוצר, שירות או את המותג עצמו. האירוע יכול להיות מופק במגוון דרכים – מתצוגות חווייתיות, דרך השקות נוצצות ועד הפעלות אינטראקטיביות אבל לכולם יש מטרה אחת והיא למשוך את תשומת הלב של הקהל, לעורר עניין וליצור חוויית מותג שאנשים זוכרים.
באירוע הקד"מ הסוד טמון בחוויה שהלקוחות שלכם מקבלים – הרעיון הוא לא לעשות עוד אירוע שהוא פרסומת גנרית ולא עוד איזה קמפיין דיגיטלי שחולף מבלי שמישהו קיבל ממנו ערך מוסף אמיתי, באירוע שלכם אתם יוצרים אינטראקציה ישירה שמשאירה באמת חותם. זו הדרך הטובה ביותר להמחיש את היתרונות של המוצר שלכם וזו גם דרך מצוינת להניע לקוחות לפעולה באופן טבעי.
תכנון מוצלח – מאיפה מתחילים?
הפקת אירוע קידום מכירות מוצלח מתחילה בהגדרת המטרות שלו – האם המטרה היא להגדיל מכירות? ליצור מודעות למוצר חדש? לחזק את תדמית המותג? כל מטרה דורשת גישה אחרת, לכן כדאי להגדיר אותה מראש.
לאחר שעשיתם זאת, יש לבחון את קהל היעד – האם מדובר בלקוחות פרטיים, בעסקים או אולי בקבוצות ממוקדות? הבנת הקהל תסייע לכם לקבוע את הקונספט המתאים ואת האטרקציות שימשכו את תשומת הלב של האורחים שלכם.
יצירת חוויה ייחודית ובלתי נשכחת
אירועי קד"מ מצליחים הם אלה שמספקים למשתתפים חוויה מרגשת, אבל איך עושים את זה? קודם כל, באמצעות הפעלות אינטראקטיביות שמאפשרות לקהל להתנסות במוצר ממקור ראשון. זה יכול להיות טעימות של מוצרי מזון, הדגמות חיות, עמדות מציאות מדומה או משחקים שמחברים את הקהל למותג. זה גם מאוד תלוי במותג או במוצר שלכם ובאפשרות לחוות אותו.
בנוסף, אתם יכולים לשלב אלמנטים ויזואליים שונים – תאורה מיוחדת, עיצוב מקורי ומוזיקה – כל אלה יכולים לסייע לאירוע שלכם להיות באמת בלתי נשכח. טיפ קטן שלנו? הביאו משפיעני רשת ואושיות שיוכלו להגדיל את החשיפה של האירוע באופן אורגני דרך העמודים שלהם – לא תאמינו כמה השפעה יש להם.
איך יודעים שהאירוע עבד?
אירוע קידום מכירות מוצלח הוא כזה שמוביל לתוצאות ממשיות, אבל איך מודדים בכלל דבר כזה? אז דבר ראשון, אתם יכולים לבחון את האירוע לפי כמות האנשים שהשתתפו בו ואת רמת המעורבות שלהם – כמה אנשים נרשמו? כמה מהם התנסו בפועל במוצר? האם הרגשתם פידבק חיובי עם המותג?
דרך נוספת לבחון את הנושא היא באמצעות המכירות – האם בעקבות האירוע שערכתם גדלו המכירות? זה לא תמיד קורה מיד, לפעמים זה יהיה סרטון של משפיען רשת שהיה באירוע שעלה אחרי שבועיים והתפוצץ וגרם למכירות ולפעמים זה יהיה כמעט מידי, לכן חשוב למדוד מרגע האירוע וכמה שבועות אחריו. כמו כן, כדאי מאוד לעקוב אחרי חשיפה ברשתות החברתיות, בחנו כמה אזכורים היו לאירוע באתרים שונים, בסרטונים וגם בתגובות.
ותזכרו – אירוע קד"מ הוא אחד מכלי השיווק העוצמתיים שקיימים היום ועם תכנון נכון, האירוע שלכם יהיה מרשים ותוכלו להפיק ממנו את המקסימום.